შუა დერეფნის ფარგლებში თანამშრომლობა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი იქნებოდა, თუ საქართველო კოპერს ზღვით დაუკავშირდებოდა – სლოვენია
შუა დერეფნის ფარგლებში თანამშრომლობა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი იქნებოდა, თუ საქართველო კოპერს ზღვით დაუკავშირდებოდა – სლოვენია

რა მნიშვნელობა აქვს შუა დერეფანს ვაჭრობის გაძლიერებისთვის? განიხილავს თუ არა სლოვენია მის განვითარებაში აქტიურ მონაწილეობას უფრო ფართო პანევროპული ლოგისტიკური სტრატეგიის ფარგლებში? ამის შესახებ სლოვენიის ეკონომიკის, ტურიზმისა და სპორტის სამინისტროს გენერალურმა მდივანმა მიტია ბლაგანიემ Report-თან ინტერვიუში ისაუბრა.

„რუსეთ-უკრაინის ომის გათვალისწინებით, ბევრი ლოგისტიკური ჯაჭვი გადაერთო, მათ შორის – ე.წ. შუა დერეფნისკენ. აზერბაიჯანი განსაკუთრებით მნიშვნელოვან როლს ასრულებს შუა დერეფნის განვითარებაში. სლოვენიის ღრმაწყლოვანი პორტი – კოპერის პორტი დაინტერესებულია შუა დერეფნის ფარგლებში მონაწილეობით, მაგრამ ამჟამად მეტი ინფორმაციის შეგროვების ეტაპზეა. ამჟამად კოპერის პორტი შედარებით მცირე მოცულობის ტვირთს ამუშავებს აზერბაიჯანში და პირიქით.

თანამშრომლობა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი იქნებოდა, თუ საქართველოდან კოპერამდე, ან აღნიშნული დერეფნის გასწვრივ თურქეთამდე და შემდეგ ზღვით კოპერამდე რეგულარული საზღვაო კავშირი დამყარდებოდა.

ასეთ შემთხვევაში, შეიძლება, ჩინეთიდან, ისევე როგორც ცენტრალური აზიის ქვეყნებიდან, ტვირთები, კოპერის გავლით ცენტრალური ევროპის ბაზრებზე შევიდეს (და ექსპორტის შემთხვევაში, პირიქით). ასევე აღსანიშნავია, რომ ორ ქვეყანას შორის საავტომობილო გზით გადაზიდული საქონლის მოცულობა ამჟამად საკმაოდ მოკრძალებულია,“ აღნიშნავს ბლაგანიე.

ცნობისთვის, სლოვენიის სტრატეგიული მდებარეობა და ინფრასტრუქტურის განვითარება მას მიმზიდველ ლოგისტიკურ ცენტრად აქცევს: კოპერის პორტი ჩრდილოეთ ადრიატიკის ზღვის მნიშვნელოვანი კომერციული პორტია, რომელიც აზიასა და ცენტრალურ ევროპას შორის საქონლის გადაზიდვის უმოკლესი გზაა. მთავრობამ 17 მილიარდი ევრო გამოყო ლოგისტიკისა და სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებისთვის 2030 წლამდე, მათ შორის – რკინიგზის ქსელებისა და გზატკეცილების პროექტების განახლებისთვის.

სლოვენია ეკონომიკური დიპლომატიის, ციფრული ინოვაციებისა და მდგრადი განვითარების ხელშეწყობით, ევროკავშირსა და სამხრეთ კავკასიას შორის დამაკავშირებელი ხიდის ფუნქციას აძლიერებს.

ასევე გაეცანით

Air India-ს პაკისტანის საჰაერო სივრცის შეზღუდვა $600 მილიონი დაუჯდება

„ეარ ინდია“ პაკისტანის საჰაერო სივრცის აკრძალვის ერთი წლის განმავლობაში გაგრძელების შემთხვევაში დამატებით,…

შუა დერეფნის ფარგლებში, ჩინეთიდან თურქმენეთის გავლით, ბაქოში პირველი სატვირთო მატარებელი გაემგზავრა

ჩინეთის პროვინცია ჟეჟიანგიდან თურქმენეთის გავლით, აზერბაიჯანში, ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნის (TITR, შუა…

კოლუმბიის უნივერსიტეტი ტრამპის ადმინისტრაციისთვის $200 მლნ-ის გადახდას გეგმავს

შეთანხმების შესახებ, რომელიც ფედერალურ მთავრობას სამი წლის განმავლობაში გადაეცემა, უნივერსიტეტის მიერ გავრცელებულ…

რომელ სექტორებში გაიზარდა უნაღდო ტრანზაქციები – თიბისი კაპიტალი

2025 წლის ივნისში, თიბისი ბანკის არხების მიხედვით, მომხმარებლებმა მეტი უნაღდო დანახარჯი გასწიეს…

ცნობილია სამი ქვეყანა, საიდანაც საქართველოში ყველაზე მეტი ვიზიტორი შემოვიდა

საქსტატის ცნობით, საქართველოში 2025 წლის II კვარტალში ვიზიტორების ყველაზე დიდი რაოდენობა, 309.4…

სებ-მა რეფინანსირების განაკვეთი უცვლელად 8%-ზე დატოვა

საქართველოს ეროვნული ბანკის მონეტარული პოლიტიკის კომიტეტმა 2025 წლის 30 ივლისის სხდომაზე მონეტარული…

უზბეკეთი ცენტრალური აზიისა და კავკასიისთვის აგროინოვაციების ცენტრს გახსნის

უზბეკეთი აპირებს, შექმნას ინოვაციური აგროინოვაციური ცენტრი, რომლის მიზანია სამეცნიერო თანამშრომლობისა და მდგრადი…

არაბთა გაერთიანებული საამიროები და აზერბაიჯანი სავაჭრო კავშირებს აძლიერებენ

არაბთა გაერთიანებული საამიროების ინვესტიციების ჯამურმა რაოდენობამ ერთ მილიარდ დოლარს გადააჭარბა.

საოკუპაციო რეჟიმის მიერ 2020 წელს უკანონოდ დაკავებული ირაკლი ბებუა თავისუფალია

ოკუპირებული აფხაზეთის ე.წ. ხელისუფლების მიერ 2020 წლის 30 სექტემბერს დაკავებულმა ირაკლი ბებუამ…